fredag den 6. august 2010

100 Monkeys

Onkel, Jackson Rathbone, Jerad Anderson, Ben Graupner (ikke afbilledet: Ben Johnson)
\ "Det 'hundrededel Monkey Effect" er en virkelig cool videnskabelig erfaring, \ "Rathbone fortalte [MTV] om de meget reelle princip, der giver hans usædvanligt smart, uforudsigelig band sit navn. \ "Alle disse aber, de gav dem søde kartofler. Og aberne lærte sig hvordan man vaske dem i en strøm at gøre dem smage bedre. ... Det er dybest set ideen i den kollektive bevidsthed. Så snart så mange mennesker har en idé eller en tro, det påvirker større flertal af denne race af dyr, mennesker eller insekter. \ "
Jeg var i stand til at fange 100 Monkeys på The Viper Room den anden dag. Jeg var skeptisk, fordi jeg havde hørt ældre ting online og kunne lide det, men vidste, at bandet bestod af sangere skråstreg aktører. Der kunne gå én af to retninger; virkelig god eller hvad-det-helvede-var-de-tænke-stick-to-handler.

Jeg blev glædeligt overrasket. De var optimistiske og engagerende.

Jeg havde VIP billetter, så jeg fik en nummereret / signeret CD (deres nye album, Grape). Efter at have tilbragt [næsten] en uge med det, jeg må sige, at jeg virkelig nyder det. Alle sangene er helt forskellige, så jeg kan ikke pigeon-hullers dem i en bestemt genre. De er næsten som ... Gogol Bordello møder Richard Cheese, med vokal af Dead Mans Bones. Ja, det handler om ret.

Der er et par sange på den cd, der er store, men ikke, hvad jeg ville overveje \ "poleret. \" Disse særlige sange, vokal er fine og instrumenter er fint, men jeg tror ikke, at sporene blev lagt ret, hvis det giver mening. Jeg kender ikke nok om produktion af musik til at få tekniske om det. Ellers har de en sjov lyd, og jeg absolut anbefale dem (især da CD spor [mp3] er kun $ 10 på deres hjemmeside).

Og søde drenge! (Selv om de gik forbi mig til at gå op på scenen, og jeg vil blive overrasket, hvis de var mere end 5'8-5'9).